9 tipů, jak nalézt vnitřní sílu

Potřebujeme je všichni. Existují v každém z nás a dokážou opět postavit na vlastní nohy a popohnat o kus dopředu. Mluvím o životabudičích, které nám pomáhají překonávat složitější životní situace, chmury a jiné negativní kaziče našich životů. Jak ale poznáme, co právě nás nakopne a jak takové hnací motory použít ve správnou chvíli?


Návod na šťastný život nám přece nikdo nedal. Ani permanentku do studia štěstí. Kdyby jen takové existovalo. Nejspíš by se před ním tvořily davy dychtivých zájemců a hledačů vlastního štěstí. A stejně by se zde jejich potřeby naplno neuspokojily. Důležité je totiž uvědomit si, že štěstí máme ve vlastních zdrojích uvnitř nás. Potřebujeme ovšem zjistit, které to jsou a jak je použít. Když v životě narazíme na překážku a myslíme si, že ji nezdoláme, nemusí to být pravda. Není to sice cesta lehká a leckdo i na ní vyhledá pomoc druhých, ať už koučů, psychoterapeutů, seberozvojových a motivačních knih apod. Jak tedy právě vy poznáte, jak nalézt svůj vlastní klíč ke štěstí? Každý z nás dobíjí baterky odlišným způsobem a neexistují rady, které by pomohly naprosto všem. Přesto se o malý brainstorming pokusím.

  1. Zachumlej se pod deku, pusť si oblíbenou hudbu a dej volný průchod svým emocím. Nezadržuj je v sobě. Očistíš tak své tělo i duši od napětí a smutku, které se v tobě drží.

  2. Pro spíše přírodní tvory: Jdi na procházku do přírody a pozoruj svět okolo sebe. Příroda je lékem na bolavou duši. Pobyt na čerstvém vzduchu, v lese, u řeky, v horách má blahodárné účinky. Pozoruj vše okolo sebe. Rostliny, zvířata, oblohu, barvy a vnímej a nasávej pozitivu všemi smysly.

  3. Pro spíše městské tvory: Sedni si do oblíbené kavárny a nech se inspirovat okolím. Objednej si dobrou kávu a sleduj, co se děje kolem tebe. Co mají lidé na sobě, jak se tváří, jak vypadají, co jedí a pijí, jak se vítají a zase loučí. Uvědomíš si, že život kolem tebe proudí o sto šest a je dynamický a rozmanitý.

  4. Sepiš si cíle a nápady. Může se jednat o drobnosti typu vyzkoušet nový recept na lahodný oběd, připravit si domácí ovocné smoothie, jít na procházku s kamarádkou a jejím psem, nebo i větší projekty jako uspořádat kamarádce rozlučku se svobodou, chodit pravidelně cvičit případně odjet na vysněnou dovolenou. Je užitečné mít před sebou nějaké plány, na které se člověk může těšit. Sepsané vize nám také pomohou dívat se do budoucnosti.

  5. Jdi si zacvičit nebo zatancovat. Vyplaví se ti endorfiny a uleví se ti.

  6. Těš se na budoucnost. Plánuj si drobné i větší radosti, události, zážitky, prožitky. Budeš se mít na co těšit, což tě vytrhne z momentálních chmurů.

  7. Zajdi na nová místa. Poznáš nové lidi, nasaješ inspiraci a motivaci.

  8. Věnuj se zálibám. Vytvoř si návyk a pravidelně se věnuj činnostem, které tě baví.

  9. Relaxuj. Zajdi na jógu, která ti pomůže zklidnit mysl.


66 views

© 2020 by Lucie Kučerová. Created with Wix.com

  • Instagram
  • Facebook
ZANECHTE MI ZPRÁVU

KONTAKT

luc.kucerova@gmail.com

Prague, Czechia

  • Facebook
  • Instagram